Ayvalık'ta tekne turu yapmak

Ayvalık'ta yapılması gerekenler listesinin üst sıralarında mutlaka tekne turu yapmak yer alır. Birçok kez Ayvalık'ı ziyaret ettik ancak bir türlü tekne turuna çıkmak için vakit ayıramamıştık. Bu kez sadece tekne turu yapmak için Ayvalık'a geldik. Siz de Ayvalık'ta özel yat kiralama veya günlük tekne kiralama yaparak bu coğrafyanın güzelliklerini keşfedebilirsiniz.

"Ayvalık'ta neden tekne turu yapmalısınız?" başlığı altında birçok şey yazılabilir. Şimdi bunları tek tek yazmayacağız. Ayvalık'ta o kadar çok keşfedilecek ada ve koy var ki, bu sorunun en kısa yanıtı aşağıdaki haritadır.

Ayvalık'ta gezilecek yerleri haritadan inceleyebilirsiniz.
Ayvalık Gezi Haritası
Haritaya kısa bir göz attığınızda adaları sayanınız oldu mu bilmiyoruz ama Ayvalık Adaları, 22 adacıktan oluşuyor. Bunların sadece ikisinde yerleşim var. Bunlardan biri hepinizin tahmin ettiği gibi Ali Bey (Cunda), diğeri de Lale Adası. Ayrıca sadece bu iki adanın karayla bağlantısı var. Burada kısa bir bilgi daha verelim. Lale Adası ile Cunda Adası'nı birbirine bağlayan köprü, Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü:) Orada fotoğraf çektirmeden dönmeyin.

Gelelim tekne turumuza..

Tekneler neredeyse Türkiye'nin her yerinde olduğu gibi sabah saat 10.00'da turlarına başlıyor. Biz de buna göre plan yaparak saat 9.30 gibi teknelerin kalktığı bölgeye geldik. Ama o da ne!.. Arabamızı park edecek yer bulamıyoruz. Oraya gidiyoruz yok, ara sokağa giriyoruz yok. (Eğer Ayvalık'ın sokaklarını bilmiyorsanız sakın arabayla ara sokaklara girmeyin) Trafik akmıyor. Mevcut ücretli otoparklar hem çok pahalı hem de dolu.

Burada bir not düşelim, zaten park ücreti ödemekten bıkmış büyükşehir insanları için bu itici bir durum. Şehirden uzaklaşıp, stresten arınalım isterken bir anda kendinizi İstanbul'da hissettirmeyin bize. Şimdi diyeceksiniz İstanbul'da olunca veriyorsunuz 25 TL park ücretini..? Veriyoruz ama severek değil. Aynı muameleyi tatile geldiğinizde görmek istemiyoruz doğrusu.. Buradan Ayvalık Belediyesi'ne de bir çağrı yapmış olalım böylece..

Tekneler gözümüzün önünde tek tek kalkıyor ve biz sıkışan trafikte onları seyrediyoruz. Artık öyle bir noktaya geldik ki park cezasına bile razı olup arabayı bırakacak yer aramaya başladık. Ama yine yer bulamadık. Sahildeki Migros'un karşısında bir okul var. Oraya arabamızı bırakıp, teknelere doğru koşmaya başladık. Saat 11'e geliyordu. Birçok tekne kalkmıştı ama neyse ki hala 4-5 tekne vardı.

Ayvalık'ın doğa harikası koylarını tekne turu ile keşfedebilirsiniz.
Ayvalık Tekne Turu
Biz Sakarya Teknesi'ni tercih ettik. Diğer tekneler çok büyüktü ve biraz club havasındaydı. Hem müzikten kafanızı dinleyemiyorsunuz, hem de tekne koya demir attığında inip-çıkmak uzun zaman alıyor. Yolculuğumuz kaptanın esprili bir şiveyle ekibini tanıtmasıyla başladı. Ardından kaptanımız kısa bilgiler verdi. "Solda gördüğünüz villa Sabancılar'ın, sağda gördüğünüz ev şunun, solda gördüğünüz ada Tavuk Adası vs." Kaptanımız anlattıkça teknede kahkahalar yükseldi.

Yarım saatlik bir yolculuğun ardından İncirli Adası'na geldik.

Ayvalık'ta tekne turlarının uğrak yerlerinden İncirli (Leyah) Adası
Ayvalık Tekne Turu - İncirli (Leyah) Adası
Deniz burada adeta pırıl pırıl. Suyun rengi hafif yeşilimsi. Burası ayrıca tekne turlarının öğle yemeği molası verdikleri noktaymış. Bizim teknemiz tura geç başladığı için direkt burada öğle yemeği molasına girmiş olduk.

Ayvalık'ta teknemiz İncirli Adası'nda yemek molası verdi.
Ayvalık Tekne Turu - İncirli (Leyah) Adası'nda yemek molamıza martılar da eşlik etti.

Gökyüzünde bir anda martılar belirmeye başladı. Sadece bizim için değil, martılar için de bir yemek molasıydı bu... Her teknenin etrafında yüzlerce martı uçuyor. Biz de yemekte aldığımız ekmeklerle martıları besleyerek güzel vakit geçirdik.

Ayvalık İncirli Adası, tekne turlarının uğrak yerlerinden
Ayvalık Tekne Turu - İncirli (Leyah) Adası
Yeni rotamız çok merak ettiğimiz Akvaryum Koyu olacaktı ama rüzgarın yön değiştirmesiyle kaptan rotamınızı Pınar Adası'na çevirdi. Adalar arasındaki mesafe o kadar yakın ki, kaptanın yola çıkıyoruz demesiyle varmamız bir oldu.

Ayvalık'ın mis kokulu adası Pınar Adası'na Rumlar Moshonisi derlermiş.
Ayvalık Tekne Turu - Pınar (Mosko) Adası
Pınar Adası'na Rumlar 'Mis Kokulu Ada' anlamına gelen Moshonisi derlermiş. Aslında bu söylem Ayvalık Adaları'nın tamamı için geçerli. İncirli Adası'nın yeşil sularından sonra Pınar Adası'nda koyu mavi bir renge sahip.

Ayvalık Pınar Adası açıklarında teknemize yanaşan bir sürat teknesi dondurmacı çıktı.
Ayvalık Tekne Turu - Pınar (Mosko) Adası (Kavuniçi Dondurma Servisi)
Siz mavi suların tadını çıkarırken bir anda etrafınızda bir sürat teknesi tur atmaya başlıyor. İlk başta ne olduğunu anlayamadığımız tekne, bizim teknemize yaklaşınca ne olduğunu anladık. Sürat teknesiyle kavuniçi dondurma servisi yapıyorlar. Denizin ortasında kavuniçi dondurmayı tabi ki biz de reddedemedik. Dondurmacının tekneye yanaşmasıyla, soluğu yanında aldık.

Kavuniçi Dondurma
Öğrendiğimiz kadarıyla uzun yıllardır Ayvalık adalarında, teknelerle Kavuniçi Dondurma servisi varmış. Kavunlar Çıplak Ada'da yetiştiriliyormuş. Sakızlı dondurmada gerçek sakız kullanılıyormuş. Biz sakızlı-çikolatalı dondurma aldık. Denizin ortasında böyle bir lezzet, paha biçilemez ama fiyatı da gayet makul. Sadece 10 TL. Tekne turuna çıktığınızda bu lezzet şölenini mutlaka deneyin deriz. Ayrıca dondurmayı beğenmezseniz paranız iade. Yani lezzet garantili kavuniçi dondurma servisi:)

Ayvalık'a geldiyseniz mutlaka kavuniçi dondurmayı denemelisiniz.
Sakızlı-Çikolatalı Kavuniçi Dondurma
Dondurmamızı da yedik. Sıradaki rotamız Ortunç Koyu. Cunda Adası'nın tartışmasız en güzel koyu. Zaten onlarca tekne ve yatın bu koya demirlemesinden de buranın güzelliğini anlayabilirsiniz. Suyu biraz soğuk ama pırıl pırıl. Cunda'ya gelip de burada denize girmeden asla geri dönmeyin.

Ayvalık'ta katıldığımız tekne turunun son durağı Ortunç Koyu oldu.
Ayvalık Tekne Turu - Ortunç Koyu
Ortunç Koyu'nda serinledikten sonra bu kez rota Cunda.. Yaklaşık bir saat burada kalıyor tekneler. Siz de Cunda'nın ara sokaklarında küçük yürüyüşler yapma, hediyelik eşyalar alma fırsatı bulabiliyorsunuz.

Ayvalık Cunda'nın renkli sokaklarında gezmeye doyamıyorsunuz.
Cunda sokakları keşfetmek için sizi bekliyor.
Cunda'da sakın sahile takılıp kalmayın. Zaten bütün gün teknede dinlendiniz. Arka sokaklar sürprizlerle dolu. Biz harika takılar bulmanın yanı sıra, güzel bir mekanda buz gibi limonata içme imkanı bulduk. Cunda keşfetmek için sizi bekliyor.

Ayvalık'ta Cunda Adası sahili tarihi dokusuyla sizi zamanda yolculuğa çıkarıyor
Ayvalık Tekne Turu - Alibey (Cunda) Adası
Ve Cunda'dan ayrılma vakti geldi. Tabi ki Cunda da bir saat yetmez. Cunda'ya birkaç gün ayırsanız yine doyamazsınız. Keşfedilecek birçok yeri var. İnşallah başka bir yazımızda Cunda'da ne yapılır, ne yenir, ne içilir kaleme alırız.

Teknemiz Cunda'dan ayrılırken içimizde de tatlı bir hüzün başladı. Kısaca tekne turunun değerlendirmesini yaparsak, Sakarya Teknesi'nin kaptanı ve ekibi çok ilgiliydi. Öğlen yemeğinde sardalya, salata ve makarna vardı. Yemek doyana kadar servis ediliyor. Tek kusur yemeklerin plastik leğenlerde servis edilmesi. Bunu kaptana da söyledik. Hani Güney'deki turizm disiplini pek buralarda yok. Yine de sessiz ve huzurlu bir tekne arayanlar için Sakarya Teknesi'ni öneririz. Tur genel olarak keyifliydi. Ayvalık'a gelmişken mutlaka yapmanız gerekenler listesine ekleyin. Tekne turunun fiyatı ise kişi başı 35 TL.

Umarız faydalı bir yazı olmuştur. Ayvalık'ta tekne turu yapmak isteyenlere şimdiden iyi tatiller..